current reading: contengan jalanan.

 assalamualaikum wbt

cuti masih banyak lagi berbaki selepas mencari halawatul iman di luxor dan aswan. ada lebih kurang seminggu lagi. insyaAllah lusa akan lawat pesta buku di kaherah. katanya pesta buku kedua terbesar di dunia selepas satu pesta buku di Germany.(kalau tak silap)

buku mars vs venus hampir habis dihadam. buku orang. tak boleh pegang lama. my advice to those who intended to get married soon, khatam la tadabbur Al-Quran dan buku ni.
mencari sesuatu yang menyeronokkan untuk dilakukan di rumah selain menyiapkan sebarang unfinish notes supaya kurang panik nanti sebelum masuk kuliah. tangan capai contengan jalanan untuk dimulakan pembacaan.

contengan jalanan, karya yang bermula dengan dunia bilik bedah, seterusnya ada pula jurutera... dan min edina dan ashraf yang study di australia...ked dan nawal... somewhere in europe. 
contengan jalanan akhirnya membawa life seorang artist, an art student... a photographer, main aerosol buat artwork. sketchbook bawa ke sana ke mari. ok. alamak. kenapa. sentap. baru buka first two pages. isi dia bukan main2. another great piece. 

tambah sentap lagi bila latar tempat berkisar tentang one academy. ok. pernah ada impian nak masuk tempat tu dulu. never mind. old stories. me happy where i am now.


seni itu tiada sempadan, skema atau garisan.

the man who decided to change on the 12th hour dies on the 11th.


 

p/s: struggling hard to distinguish between keperluan dan kehendak. entah kenapa the kehendak has a very long list than keperluan... huh. nafsu.
  • esok sambutan maulidur rasul.salam maulidur rasul. selawat dan salam ke atas kekasih Allah, Nabi Muhammad SAW
  • i already found one, a living proof that scalpel and paintbrush can go together. here in my place. :) 
  • btw, lelaki yang rajin membaca itu adalah sangat hensem. :) 
    radiohead-creep_

 

Comments