hujan


assalamualaikum wbt.
firstly. its raining heavily outside. the whether is cold ever since i arrived. the rain is beauty though.
of course. when i come back to egypt i'm gonna longing for it. longing like crazy to see the rain.
yes. i'm here already. spending my summer holiday with my family in malaysia.

by the way, along, i already have the asbabun nuzul n tafsir quran in my hand. its amazing. thanks!

alhamdulillah.
sudah sampai rumah. dan hari ni, di malaysia tengok anak bulan untuk mula puasa ramadhan. result exam sudah keluar. orang kata masa musim exam dulu lepas usaha, doa dan tawakal. sepatutnya lepas tawakal tu tambah lagi syukur dengan redha. baru sempurna rasanya.

hmm. hamba bila diuji tuhan tu macam-macam respon yang ada. seakan lupa respon yang sepatutnya. lupa ramai yang diuji lebih susah dan lebih sukar. 

bila pening tiada duit mahu pulang balik mesir, lupa yang ada di tepi jalan tu yang  tidak ada rumah.tidak dapat makan untuk isi perut. 

dan terlalu banyak masa lapang pun sesuatu yang merisaukan. sebab mungkin cuti akan jadi pendek lagi, bukan cuti yang pendek sebenarnya tapi tempoh tinggal di malaysia tu, terfikir mahu batalkan elective posting tu. tapi bila fikir balik, cuti tidak produktif macam tu. so, let it be. proceed. move on.

p/s: 
jadilah lain daripada orang lain. prove that you're different.
have faith that Allah is giving you something better. though its hard.yes,  it is hard. when you think you've it bad, others've had it worse. yet, they never complaint but grateful. 
susah sedih mereka senyum, tapi hati mereka cuma Allah tahu.


 

Comments